טיפול בהפרעת אישיות גבולית

תנודות קיצוניות במצב הרוח, התקפי זעם בלתי נשלטים, פרקי חרדה ודיכאון, היסחפות לאובדנות, פגיעה עצמית, התמכרויות והתנהגות אימפולסיבית ומזיקה – הם חלק מהקשיים עמם מתמודדים הסובלים מהפרעת אישיות גבולית.

למרות שהפרעת אישיות גבולית צפויה להיוותר בעינה למשך כל החיים, עם ליווי טיפולי מקצועי ופסיכולוגי, ניתן לשלוט בתסמינים, ולהגיע ליציבות נפשית שמאפשרת לחיות חיים מלאים ומשמעותיים.

מה גורם להפרעת אישיות גבולית?

אצל חלק מהסובלים מהפרעת אישיות גבולית, מקורה הוא בקשיים מולדים בוויסות העצמי, הגופני ו/או הנפשי.

בעיות הוויסות מקשות להגיע לרגיעה ולשלווה פנימית, בין אם הן באות לידי ביטוי בהיבטים גופניים (כמו קושי להירדם ולהתעורר או רגישות תחושתית), או בהיבטים נפשיים (כמו שינויי מצב רוח תכופים וקיצוניים, פגיעות ורגישות מופרזות).   

 

בנוסף, מקרים רבים של הפרעת אישיות גבולית מתרחשים על רקע פגיעה מינית או פיזית וטראומות נוספות בילדות, אובדן של אחד ההורים או של דמות קרובה וחוויית נטישה ממשית.

גורם רווח נוסף להפרעת אישיות גבולית הנו חשיפה בילדות לדפוסי הורות חודרניים ושתלטניים מחד, תוך הזנחה והתעלמות מרגשות הילד, מאידך. 

איך תדע האם יש לך הפרעת אישיות גבולית

ישנם סימנים רבים שעשויים להעיד על הפרעת אישיות גבולית, אך אבחנה מבדלת ומדויקת תיעשה על ידי אנשי מקצוע.
עם זאת, חשוב להכיר את הסימנים, כדי לפנות לקבלת עזרה נפשית מקצועית בהקדם, כדי למנוע הידרדרות ונזקים בעקבות פגיעה עצמית והתנהגויות מזיקות נוספות, ולהתחיל בתהליך טיפול ושיקום.

סימן מרכזי להפרעת אישיות גבולית, יתבטא בפחד עז מפני נטישה, ובכעס עז המלווה ברגשות אשמה ובושה, במקרים של פרידה, קצרה או ארוכה, כשברקע קיים קושי להיות לבד ותלות מתמדת בנוכחותם של אחרים.

בנוסף, מערכות היחסים עשויות להתחיל במרבית המקרים באידאליזציה לדמות האהובה, המלווה בתובענות רבה כלפיה, מה שמתחלף במהרה ל דה-אבלואציה, תוך האשמה ותלונה על כך שהאחר אינו נמצא שם מספיק בשבילי.   

עוד עשויים להופיע סימנים של חתכים או כוויות, שמעידים על התנהגויות של פגיעה עצמית, לצד איומים בהתאבדות או ניסיונות אובדניים ממשיים.  

 איך נעזור לך לטפל בהפרעת האכילה?

אנו נקשיב לך, נרתום את אנשי הצוות המקצועי שלנו כדי לאבחן במדויק את מצבך הנפשי והרפואי, ונרכיב עבורך טיפול משולב המותאם אישית לצרכייך.

במרבית המקרים, עיקר הטיפול בהפרעת אישיות גבולית מתבסס על סדרת טיפולים פסיכולוגיים, אחד על אחד ו/או בקבוצה טיפולית, תוך שילוב טיפול קונגניטיבי התנהגותי (CBT) וטיפול בהתנהגות דיאלקטית (DBT). 

חשוב לנו ליידע אותך

אנשים שסובלים מהפרעת אישיות גבולית מתמודדים עם דיכאון, התקפי זעם, ותנודות קיצוניות במצב הרוח – אך אינם אשמים בכך בשום אופן.

תהליך השיקום מהפרעת אישיות גבולית נשען במרבית המקרים על טיפולים פסיכולוגיים, אישיים ו/או קבוצתיים.

למרות שהפרעת האישיות הגבולית צפויה להימשך כל החיים, באמצעות טיפול מקצועי ומותאם אישית, ניתן להפחית את עוצמת התסמינים ותדירותם, לחיות חיים מלאים ולנהל מערכות יחסים משפחתיות וחברתיות תקינות.

אנחנו כאן בשבילך

אנחנו מבטיחים לשמור על דיסקרטיות מלאה


    זה לא יקרה מעצמו

    זה ידרוש אומץ, מחויבות, תמיכה

    ומעל לכל רצון להשתנות

    תוכניות הטיפול שאנו מציעים לטיפול בהתמכרות מתרופות

    הפרעת אישיות גבולית

    אל תהסס לבקש עזרה אנחנו כאן כדי לעזור