טיפול והדרכה למשפחות

טיפול וייעוץ למשפחות

"משפחות מתמודדות" הן משפחות בהן אחד מבני המשפחה חווה משבר נפשי או רגשי אשר מטלטל בפועל את כל הקשרים במשפחה המצומצמת והמורחבת. לחצים, התמודדויות  והתנהגויות בתחום חדש וקשה מאיימים לעיתים על המרקם המשפחתי העדין שנבנה  במשך שנים. משך המשבר שאיננו ידוע והמציאות הרגשית החדשה, חושפים את המשפחה למצבי לחץ, דחק, ומכאן קצרה הדרך לתחושת חוסר אונים ורגשות אשם או תוקפנות.

 

מרכז "קטבים" המהווה חלופה הוליסטית בפיקוח פסיכיאטרי לאשפוז יום מדגיש עניין זה וגורס לעיתים שההחלמה המיוחלת של המתמודד אינה מתאפשרת ללא הדרכה וטיפול משפחתיים רצופים ומקצועיים. גם המשפחות התומכות והאיכותיות ביותר לא נחשפות במצבי המשבר לספר הדרכה או הוראה שעליו אפשר להסתמך ואף עולם האקדמיה חלוק בתוכו ומציע שיטות מגוונות של הדרכה משפחתית: הצטרפות והובלה וסמכות הורית הן המקובלות שביניהן אך קיימות גם אחרות. ברבים מהמקרים רצון המשפחה הוא לעזור בכל דרך אפשרית למתמודד בעוד שלעיתים נדרשת הצבת גבולות יותר נוקשים. כל מקרה וכל הפרעה דורשים התייחסות נפרדת ומותאמת אישית ועל כן אנו  מציעים למשפחות פינה משלהם – מטפל/ת משפחתיים שדואגים לרווחת המשפחה ונותנים ייעוץ קבוע גם במצבי חירום.

הטיפול והייעוץ מקנה למשפחה ידע וכלים להתמודד עם "מעגל ההפרעה", לגלות את ההתנהגויות, הפחדים והקונפליקטים החדשים שבאים לידי ביטוי והשפעתם על המערך המשפחתי בכלל ועל חייו של המתמודד בפרט.
השאיפה בסיום התהליך היא שהמשפחה תצא עם הכרה, כלים ותובנות של הכוחות המעכבים והמזרזים להפרעה מחד, ומנגד תעצים את היכולות המשותפות של כל בני המשפחה כיחידה מגובשת וזאת מתוך: הבנה, אמפתיה, כבוד הדדי, הכלה והעצמה של כל אחד מבני המשפחה.

 

חשוב להדגיש כי שיקומו של כל מתמודד תלוי על פי רוב, במידה רבה גם בקשריו האישיים והמשפחתיים, למשפחה חלק חיוני בשיקוף מדויק וברור למתמודד בכל שלבי התהליך וכתוצאה מכך, הקניית כלים מהותיים לבני הזוג או בני המשפחה, עשויה לקצר ולשפר את תהליך שיקומו.

אנו מזמינים אתכם לבחון אתנו אלטרנטיבה זו בפגישה אישית עם מטפל/ת משפחתי מוסמך
העיקר הבריאות,
מרכז מאניקר 050-9220022

מאניקר משפחות - טיפול והדרכה

צרו קשר



    [anr_nocaptcha g-recaptcha-response]

    אל תהסס לבקש עזרה אנחנו כאן כדי לעזור