הכוונה תעסוקתית ושיקום

הכוונה תעסוקתית ושיקום

הרעיון שמנחה אותנו בעבודת השיקום ובכלל, הינו שיש לתפור חליפה אישית עבור כל מתמודד עמו אנו עובדים ומלווים. אנו עושים זאת על ידי בנית תכנית שיקום אישית, אשר מותאמת לכל אחד על פי הצרכים, היכולות, הרצונות והחלומות שלו.
המונח 'שיקום' הינו מושג רחב ידיים בעולם הפסיכיאטריה ובריאות הנפש, מושג זה התפתח בשנים האחרונות ואט אט תופס תאוצה ונפח רב, שכן הגישה הטיפולית מכירה יותר ויותר באיכויות הקיימות בו.
הגישה השיקומית מכירה פשוטו כמשמעו ביכולת של האדם באשר הוא לעבור תהליכים אלו של ריפוי, עד לכדי החלמה.
השיקום הינו דרך אשר יש ערך לצעוד בה, ועל כן – התהליך עצמו הוא למעשה המטרה. מאחר ומדובר בתהליך שיקומי, אזי הוא יכול להתחיל בנקודה מסויימת, לעצור, להפסיק, ולהמשיך בכל נקודה אחרת, אף פעם לא מאוחר להתחיל או להמשיך בתהליך זה.

תהליך השיקום למעשה מתחיל להתקיים בשלב בו האדם אינו מתמודד עם מחלה נפשית או פיזית, בשלב האקוטי שלה.
למשל, אצל חולי סרטן – השיקום הפיזי והנפשי יתחיל לרוב לאחר סיום הטיפולים הכימותרפיים וההקרנות.
אצל מתמודדים בבריאות הנפש – השיקום יתחיל לרוב בסיום השלב האקוטי הפעיל, כאשר האדם נמצא במקום מאוזן יותר מבחינה נפשית ו/או תרופתית.

מטרת השיקום משתנה מאדם לאדם, שכן לכל אחד ואחת הייחודיות והחד פעמיות המאפיינים אותו או אותה.
על כן, תהליך זה מתחיל אצל כל אחד בשלב אחר, ובנקודה בה הוא נמצא כעת בחייו. אצל האחד תהליך שיקומי יבוא ליידי ביטוי בחזרה לשוק העבודה, או מעבר לדיור מוגן, ואילו אצל האחר תהליך זה יחל בהגשת תביעה ראשונית מול ביטוח לאומי, על מנת לקבל הכרה באחוזי נכות כללית ובאובדן כושר עבודה. המשותף לכלל המטרות השונות הינו – שלא משנה איזו מטרה בחר האדם לשים לעצמו, הצלחתו נמדדת ביכולת שלו לשפר ולהעלות במהלך הדרך, את מידת העצמאות שלו בעולם, ואת רמת התפקוד היום יומי שלו, אל מול המציאות הדינמית והמשתנה.

במרכז מאניקר ניתן ליווי מלא ומקיף, ע"י איש מקצוע בעל ניסיון רב כמתאם טיפול במשרד הבריאות, שמכיר לעומק את העבודה מול ביטוח לאומי, ואת כלל גורמי השיקום בקהילה.
הליווי יכול להתחיל כבר מתהליך בנית התביעה הראשונית להכרה בנכות על ידי ביטוח לאומי, דרך מילוי והגשת טפסי סל השיקום לבקשת השירותים השונים הקיימים, ועד לליווי בבניית תכנית שיקום אישית.
תכנית זאת מתגבשת תוך תיאום בין כל הגורמים הרלוונטיים, כמו גורמי הטיפול השונים בין אם, הפסיכיאטר המטפל, גורמי השיקום בקהילה ובין אם משפחתו של המתמודד.

יוזמה מספקת שירותי הדרכה, הכשרה, אימון וליווי אישי – שיקומי, במספר מסלולים: בתחום התעסוקה מאניקר מציעה ליווי בעזרת מאמנים אישיים, יועצים עסקיים ורכזי קשרי מעסקים.
מאניקר פועלת בשיתוף פעולה עם "יוזמה-דרך הלב", המציעה מסלולים חדשניים לאנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית, פיזית או חושית, המעוניינים להשתלב בשוק העבודה כמשתתפים פעילים, מתפרנסים ותורמים.

מסלול להעסקה עצמית – ליווי אישי, הדרכה וייעוץ בפתוח תעסוקה עצמאית ובהקמת עסק, החל משלב פיתוח וגיבוש הרעיון, דרך שלב ההקמה ולאורך ההפעלה של העסק.
מסלול לפתוח תעסוקתי \ פיתוח קריירה – ליווי ואימון אישי משלב זיהוי היכולות, הרצונות והנטיות התעסוקתיות, ועד לבחירת הכיוון התעסוקתי, תחום העיסוק ואופן ההעסקה כעצמאי או כשכיר.

אנו מזמינים אתכם לבחון איתנו אלטרנטיבה זו בפגישה אישית.
העיקר הבריאות,
מרכז מאניקר 09-8669494

צרו קשר



    [anr_nocaptcha g-recaptcha-response]

    אל תהסס לבקש עזרה אנחנו כאן כדי לעזור